Deel dit artikel
-

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Zo kunnen gebruikers gepersonaliseerde via hun account advertenties snel uitschakelen of aangeven dat zij van een bepaald onderwerp juist meer advertenties willen zien. Bij auto advertenties kunnen Ze bijvoorbeeld ‘Hybride alternatieve voertuigen’ of een ander type selecteren.

Mijn Advertentiecentrum bevat ook een tabblad ‘Start’ met een carrousel om recente advertenties te bekijken.

Via ‘Privacy’ kunnen gebruikers leeftijd, relatiestatus en opleiding toevoegen, bewerken of uitschakelen.

Het wordt ook makkelijker om persoonlijke zoekresultaten in Google te verwijderen zoals adres, telefoonnummer en e-mailadres. Met de nieuwe functie ‘Resultaten over u’ kunnen gebruikers een verwijderverzoek indienen.

Deze functie bestond al gedeeltelijk, maar was niet makkelijk te vinden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond