Deel dit artikel
-

Google Maps grootst op mobiel, lokale marketing belangrijker

De landenkaartendienst van Google kent meer gebruik via mobiele telefoons dan via de vaste computer of laptop. Dit biedt vooral kansen voor het lokaal georiënteerde MKB.

Volgende maand bereikt Google een belangrijk omslagpunt. Dan vindt meer dan 50 procent van het gebruik van Maps plaats via de mobiele telefoon.

Marissa Mayer, bij Google verantwoordelijk voor lokaal georiënteerde diensten, zegt dat 40 procent van de Maps-zoekopdrachten over iemands directe fysieke omgeving gaan. Op de vaste computer is dan 20 procent. Maps is op de vaste computer goed voor nog geen procent van het gebruik van Google-diensten. Search levert tweederde van het gebruik, Gmail 17 procent.

Maps werd ondertussen 200 miljoen keer op mobiele telefoons geïnstalleerd. De dienst is niet enkel bedoeld om landkaarten te tonen, maar ook routes voor iemand uit te stippelen te voet, met OV en met de auto. Daarnaast is het onderdeel Google Places een volwaardige gratis variant op pagina’s in bedrijvengidsen als Gouden Gids en Yelp.

Met de nieuwe versie, die gisterenavond verscheen, wordt het voor gebruikers eenvoudiger om bij een gelegenheid in te checken en te recenseren. Ondernemers kunnen incheckende klanten met presentjes belonen voor hun trouwe bezoekjes aan die winkels. Ze kunnen kortingsbonnen in Maps inbouwen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond