Deel dit artikel
-

Google en MKB-Nederland helpen retail- en horecasector in aanloop naar de feestdagen

Google wil kleine ondernemers in Nederland helpen voorbereiden op de drukke decembermaand met speciale trainingen die hun online zichtbaarheid en vindbaarheid moeten vergroten.

De verwachting is dat e-commerce dit jaar met zo’n 18,8 procent zal groeien en een deel van de Nederlandse ondernemers heeft vanwege de corona crisis al aanzienlijke stappen gezet online. Google schrijft: ‘Wij zien bijvoorbeeld dat meer dan 111.000 Nederlandse restaurants en retailers nu informatie over afhalen en bezorgen in Google zoeken en dat binnen Maps in 2020 211 procent meer restaurantreserveringen zijn gedaan.’

De samenwerking tussen Google en MKB-Nederland volgt op de aankondiging om voor eind 2021 een half miljoen Nederlandse bedrijven en individuen te helpen met trainingen, producten en diensten.

De trainingen worden dagelijks aangeboden vanaf 30 november.

Het aanbod bestaat uit:
• Workshop ‘Focus op de Feestdagen’; een anderhalf uur durend webinar die dagelijks wordt gegeven waarin ondernemers aan de slag gaan met hun doel(groep)en, contentstrategie en -kalender.
• Een checklist (retail, horeca) met tips en producten; waarmee ondernemers snel en makkelijk aan de slag kunnen.
• Coachingsessies; 1 op 1 sessies met een Digitale Werkplaats-coach voor tips en advies.
• De reguliere Digitale Werkplaats webinars; voor alle Nederlandse ondernemers
• Voor de horeca: een online food fotografie workshop; een anderhalf uur durende workshop over foodstyling en fotografie (o.a. compositie kleurgebruik, licht en backdrops).

Foto Google

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond