Google moet zich verantwoorden voor frauduleuze bitcoinadvertenties

Jort Kelder, Arjen Lubach, internetondernemer Alexander Klöpping en publicist Willem Middelkoop staan vandaag tegenover Google in de Amsterdamse rechtbank. Hun namen worden nog steeds misbruikt in frauduleuze bitcoinadvertenties.
Google dient alle nepadvertenties te filteren en daar hebben zij geen zin in, zo vat Kelder de rechtszaak tegenover het ANP samen.
Google heeft voor de rechtszaak volgens Kelder een heel team ingevlogen. Als ze deze zaak verliezen, is dat de ‘torpedo in hun verdienmodel’.
De eisers nemen ook een aantal gedupeerden mee naar de rechter. Doel van de advertenties is om de portemonnee van beleggers compleet leeg te trekken.
De oplichters maken gebruik van cloaking. Daarbij worden valide advertenties ingekocht, maar wordt de URL naar de eigenlijke campagne op het laatste moment veranderd.
Eerder verloor Facebook al een soortgelijke rechtszaak tegen John de Mol. Ook dat bedrijf had aanvankelijk weinig zin om de advertenties te filteren. Inmiddels weet Facebook de meeste advertenties tegen te houden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond