Deel dit artikel
-

Google: nieuw mobiel reclameformat presteert dubbel zo goed

Google neemt een nieuw reclameformat in gebruik op de mobiele telefoon. De uitingen zijn niet subtieler en minimalistischer geworden, maar groter, kleurrijker en informatiever.

Eind vorige week maakte Google de details bekend van de nieuwe advertentievorm op Maps for Mobile. Maps is met Gmail een van de meestgebruikte mobiele diensten van het technologiebedrijf. De resultaten van deze nieuwe vorm zijn, naar eigen zeggen, verrassend goed. De doorklikratio’s zouden verdubbelen.

In de vernieuwde benadering staat centraal dat de mobiele consument zo veel mogelijk informatie krijgt over locaties, afstanden en bereikbaarheid.

De oude benadering:

De nieuwe benadering:

Google rekent adverteerders af op interactie met de commerciële uitingen. Een klik naar de site, raadpleging van de routenavigatie of een telefoontje naar het betreffende bedrijf zijn stuk voor stuk acties waarvoor de adverteerder betaalt.

Foto: trendscout (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

KoalaBear

Gelukkig, de nieuwe versie ziet er ook nog eens cleaner uit.

Patrick Mulder

Interessant dat Google geen rating scores meer laat zien in de nieuwe map-vermelding.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond