Deel dit artikel
-

Google Shopping krijgt een facelift

Google steekt product- en prijsvergelijker Shopping later dit jaar in het nieuw.

Behalve een nieuwe interface en aanwijzigingen naar de online en offline beschikbaarheid van producten verbreedt Google ook het bereik. Suggesties van Shopping worden ook onderdeel van Search, Images, YouTube en Google Assistent.

Een consument, zo redeneert Google, kan er weken of soms maanden over doen om tot een bepaalde aanschaf over te gaan. Om zich te oriënteren gebruikt hij de ene keer de reguliere zoekmachine, een andere keer YouTube en een volgende keer blogs. Door Shopping op al die touchpoints te tonen wil het techbedrijf de conversie naar zijn eigen vergelijker optimaliseren.

De verzamelde gebruikersdata wordt ook gebruikt om de inhoud van het tabblad Shopping van Google Search te personaliseren.

Dat werd zojuist bekendgemaakt op Google Marketing Live, een congres dat nu in San Francisco plaatsvindt.

Winkeliers die S​hopping Actions Merchant zij​n,​ wat zoveel betekent als: besteden de check-out uit aan Google, zullen merken dat ze ook kopende klanten krijgen op sites als YouTube en Google Images. Deze ontwikkeling past in het shoppable maken van social kanalen, een trend die Facebook bijvoorbeeld ook ondergaat met Instagram.

Tegelijk met het nieuws over Shopping-integraties wordt ook het bestaan van ​S​howcase Shopping Ads aangekondigd. Dat is sterk visueel georiënteerde reclamevorm, onderdeel van AdWords, met lifestylefotografie al dan niet in carrouselvorm. Ook die reclames verschijnen behalve in Search en Images ook bij YouTube en de persoonlijke Discover-feed in Android.

Foto: Giuseppe Milo (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Patrick Geijtenbeek - Online marketing heroes

Interessant in combinatie met smart shopping campagnes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond