Deel dit artikel
-

Google sluit reclamepact met Shopify

Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.

Winkeliers hoeven niet meer naar Google om daar afzonderlijke campagnes op te zetten op Search, Shopping, Maps, YouTube en het web. Shopify integreert Googles reclametechnologie in zijn platform. De winkelier geeft budget op, Google verzorgt de efficiënte distributie.

Hierbij moet de ondernemer wel aangeven wat zijn doelen zijn. Als hij meer voetverkeer naar een fysieke winkel wil, zal Google zwaarder inzetten op Maps en Mobile Search. Is branding belangrijker dan zal display en YouTube zwaarder wegen.

Shopify is een van de grotere internationale e-commerceplatformen. Het werkt volgens het model software as a service. Abonnees, dat zijn webwinkeliers, vinden op het platform een breed scala aan diensten van leveranciers waarmee ze hun winkel kunnen inrichten. Bijvoorbeeld: betaaldiensten an Paypal, reclame van Google, Exact voor boekhouding en Sendcloud voor verzending.

Het e-commerceplatform presenteert eind deze maand zijn cijfers over het tweede kwartaal. In de eerste drie maanden boekte het een omzet van 214 miljoen dollar, een toename van 68 procent, en een nettoverlies van zestien miljoen dollar. Het door abonnees gerealiseerde handelsvolume nam met 64 procent toe tot acht miljard dollar.

Foto: Shopify (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond