Deel dit artikel
-

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Het antwoord is: een interactief blokje dat wordt geactiveerd door ernaar te staren of erop te ‘klikken’:

Wat Google op dit blog presenteert is een concept. Het is bedoeld als zaadje voor een publieke discussie over de vorm en werking van reclame in virtual reality, want ook dat medium zal niet ontkomen aan commerciële exploitatie.

Welke apparaten in deze toekomst de drager zijn en wie de leveranciers daarvan zijn moet nog blijken. Het is wel aannemelijk dat ook in virtual reality met standaardformats wordt gewerkt en programmatic trading. Een bedrijf dat zich hierin bekwaamt is reclameplatform Omnivirt.

Foto: Guido van Nispen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond