Google zet AR in bij shoppen cosmetica
Een nieuwe functie binnen Google Shopping laat dames cosmetica uitproberen via de camera van hun telefoon. Met behulp van augmented reality kunnen ze kleuren en tinten uitproberen.
Hoe meer informatie een shopper over een product heeft, hoe beter hij de afweging kan maken om iets wel of niet te kopen. Dat is ook de gedachte achter de nieuwe AR-functie.
Met data van ModiFace en Perfect Corp worden de kleuren van de huid en cosmetica over elkaar heen gelegd. De belangstellende koper kan daarmee bepalen wat wel of niet past. Op grond daarvan kan een aankoopbeslissing worden genomen.
Augmented reality begint gemeengoed te worden bij het maken van online aankoopbeslissingen. Coolblue en IKEA zijn slechts twee van vele andere voorbeelden van bedrijven die de telefoontechniek inzetten.
Foto: Garry Knight (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Blockchain killer
Mooi; zo bouw je dus een database vol gezichten van je gebruikers.
Lekker bezig weer!