Deel dit artikel
-

Google met Zoeken-campagnes op basis van AI-chat

Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Adsa-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.

Vorig jaar beloofde Google de nieuwe functie al, want de chat-AI Gemini komt in de meeste van diens diensten te zitten. Vandaag is het reclameproduct aan de beurt.

De belofte luidt: “Je hoeft alleen maar te beginnen met de URL van je website en Google AI helpt je bij het maken van geoptimaliseerde zoekcampagnes door relevante content te genereren, inclusief creatives en zoekwoorden.”

“Nu Google Zoeken steeds visueler wordt, hebben we van adverteerders gehoord dat het een uitdaging kan zijn om goede afbeeldingen te maken. Hiervoor hebben we de chatfunctie ontworpen. Deze integratie kan helpen om afbeeldingen te genereren die zijn afgestemd op je campagne. Deze mogelijkheid wordt de komende maanden toegevoegd.”

Google zelf is blij, maar niet alle adverteerders kunnen dat enthousiasme delen. Eerder deze week, op de Webwinkel Vakdagen, beklaagden meerdere partijen zich bij Emerce over het feit dat Google hen steeds meer controle ontneemt. Welke reclames wanneer waar verschijnen, wordt steeds meer een vraag. Google neemt hun budget en bepaalt zelf wat wanneer het best aan wie wordt getoond. Voor adverteerder is dit een ongewenste zwarte doos.

Foto: Sergei F (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Hans

Adwords? 🙂

Sjoerd

Echt al jaren heet het Google Ads ..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond