Deel dit artikel
-

Gratis artikel lezen? Eerst vragen beantwoorden

Uitgever Ziff Davis wil zijn online advertentieomzet verhogen met behulp van een nieuw advertentieformaat FreeWall, waarbij gebruikers om verder te kunnen lezen moeten reageren op advertenties.

Ziff Davis maakt hiervoor gebruik van technologie van Rezonence. Campagnes werden afgelopen zomer getest met Vodafone en nu krijgen ZD-sites in het Verenigd Koninkrijk – onder meer PC Mag, IGN en Ask Men – de primeur.

Bij het scrollen van een (lang) artikel ziet de bezoeker op een gegeven moment een advertentie. De gebruiker moet over die advertentie vragen beantwoorden voordat hij verder kan lezen.

Adverteerders betalen volgens een cost-per-engagement model in plaats van de traditionele verrekenmodellen CPM en CTR. Of alle artikelen achter de Gratis Muur verdwijnen is niet bekend.

Fortune wordt overigens de volgende online uitgever die bezoekers met een ablocker gaat tegenhouden. Bezoekers moeten die uitschakelen willen ze artikelen op de site lezen.

Forbes test wel manieren voor gebruikers om de site op een witte lijst te plaatsen. De bezoeker ziet dan wel advertenties, maar geen animaties of video.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

4 woorden: User Agent Switcher Googlebot

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond