Deel dit artikel
-

‘Gratis tablet bij digitaal abonnement is gedegen business model’

Een verdienmodel waarbij uitgevers een tablet gratis weggeven bij een abonnement is een helemaal geen gek idee, zo meent Hans Janssen, algemeen directeur van WoodWing. “Vooral in de B2B-markt kan je hier mee uit de voeten.”

Volgens Janssen blijft het niet alleen bij toekomstmuziek. “In de B2B-markt heb je kleine oplages met hele specifieke doelgroepen die bereid zijn veel geld te betalen voor content. Je kunt daar al een business model op loslaten waarbij je tablets weg geeft.”

Zijn bedrijf WoodWing levert software om content naar de iPad te brengen en is in die zin onder meer verantwoordelijk voor de iPad-app van Sports Illustrated en de digitale tablet-uitgave van de Viva.

Janssen rekende een dergelijk model, waarbij een gratis tablet wordt weggeven, ook al eens door voor krantenuitgevers. Vooral bij regionale kranten, die verspreid worden in een gebied met een paar honderd abonnees zou het rendabel zijn. Het specifieke distributiekanaal voor deze regionale kranten en de drukkosten, komen immers te vervallen. “Het zou interessant zijn om mensen een tablet te geven en bijvoorbeeld een betaalde digitale krant voor – ik noem maar wat – Uden  aan te bieden”, aldus Janssen.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Piet

Laat de berekening dan maar ’s zien?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond