Gravity4 jaagt door, wil Tradedoubler kopen
Na een mislukt bod op Rocket Fuel jaagt het Amerikaanse adtech-bedrijf Gravity4 door naar een volgende overname. Nu in het vizier: Tradedoubler.
Het Zweedse marketingtechnologiebedrijf bevestigt met een kort bericht aan de markt dat Gravity4 interesse heeft om een belang te verweven in Tradedoubler. Of dat om een participatie gaat of een overname is niet bekend. “We hebben een brief ontvangen waarin ze hun interesse tonen. Er is geen formeel overnamebod gedaan.”
Gurbaksh Chahal, eigenaar van Gravity4, zeilt scherp aan de wind. Althans, dat is wat in mediaberichten wordt gesuggereerd. De ondernemer zou het bedrijf lager waarderen dan waar het nu voor op de beurs staat.
Chahal richtte in 2009 technologiebedrijf RadiumOne op en hij verkocht twee jaar daarvoor zijn BlueLithium aan Yahoo voor driehonderd miljoen dollar. Bij RadiumOne vertrok hij eind vorig jaar omdat hij een vrouw had geslagen.
Gravity4 profileert zich als ‘High-Frequency Marketing OS’. Daarvoor deed het in de afgelopen kwartalen zeker negen overnames van bedrijven met verschillende specialismen. Die moeten snel worden samengesmolten om als geheel een selfservicesysteem te bieden voor merken, bureaus en uitgevers.
Foto: Brad Hammonds (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond