Deel dit artikel
-

Greenhouse Group investeert in wearable computing

Technici van onlinemarketingbedrijf Greenhouse Group gaan in een aparte afdeling experimenteren met draagbare internetapparaten als Google Glass en Oculus Rift.

“We zien een grote toekomst voor dit soort apparaten op internet. Nu zijn het vooral technologische ontwikkelingen, maar op termijn komen er ook commerciële mogelijkheden. Die willen we begrijpen en ermee kunnen omgaan”, zegt directeur Marijn Maas van Greenhouse Group uit Eindhoven.

“Er zijn twee grote stromingen: Google Glass voor de alledaagse bezigheden zoals navigeren, foto- en videografie of bijvoorbeeld vertalingen in het buitenland. Daarnaast kunnen 3D-brillen als de Rift de gamingwereld veranderen.”

Maas ziet het nieuwe initiatief rondom head mounted devices niet als een nieuw werkterrein, maar als een logisch verlengstuk van het huidige. “Het digitale speelveld wordt breder. Daarom gaan we ook onderzoeken hoe real time bidding over een paar jaar op televisie kan uitzien.” Daarnaast ziet hij dit soort nieuwe dragers als extra prikkel voor zijn collega’s. “Het is ook gewoon hartstikke leuk.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond