Deel dit artikel
-

Greetz op Emerce Conversion: ‘Dalende conversieratio’s niet altijd slecht’

Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.

Als namelijk blijkt dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat dan zal de productowner daar toch voor kiezen. Het iets minder presenterende design levert netto onder de streep blijkbaar toch meer op dan de andere versie.

Dit is een van de inzichten die Ellen van Hemert, Head of Platform & UX bij Greetz, deelt op Emerce Conversion. In een vraaggesprek met Krijn Schuurman bespreekt ze een aantal onvermoede voordelen van A/B-testen. Deze en alle andere video’s gaan vandaag live en zijn na gratis registratie te bekijken.

“We kijken naar meerdere KPI’s. Dat is niet enkel conversie, maar ook zaken als accountcreatie en orderwaarde. We rekenen alles door naar revenues, kijken waar we van kunnen leren en drukken de resultaten uit in termen van voorkomen van negatieve gevolgen van een keuze.”

De snelheid in A/B-testen liep aanzienlijk op toen Greetz behalve via de backend ook met Google Optimize via de frontend ging testen.

De CRO-activiteiten, waarmee het design wordt aangepast op beter resultaat, behoren tot de verantwoordelijkheid van de productowners. Bij het kaartenbedrijf is het geen aparte specialisme.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond