Deel dit artikel
-

‘Groei Amazon Prime vertraagt’

Het loyaliteitsprogramma Amazon Prime groeit minder hard dan voorheen. Dat maakte Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) maandag bekend aan de vooravond van de internationale koopjesdag Prime Day, waaraan alleen Prime-leden kunnen deelnemen.

Tussen juni 2017 en juni 2018 kwamen er 10 miljoen Amerikaanse Prime-leden bij, waarmee het totaal op 95 miljoen Amerikaanse leden komt. Een jaar eerder bedroeg de groei 38 miljoen.

CIRP baseert zich op eigen onderzoek onder online shoppers. Zelf geeft Amazon dit soort cijfers niet vrij. Bij hoge uitzondering werd eerder dit jaar het getal van 100 miljoen leden wereldwijd genoemd.

CIRP denkt dat de groei afneemt omdat 59 procent van Amazon gebruikers reeds Prime-lid is. Zij krijgen onbeperkt gratis bestellingen toegestuurd en kunnen films en series kijken via Amazon Video. Gemeten naar huishoudens zou 75 procent van de Amerikanen toegang hebben tot het Prime-programma. Meer rek zit er vermoedelijk niet in.

In mei is het abonnement fors in prijs verhoogd, het effect daarvan is nog niet goed meetbaar.

Prime leden geven gemiddeld 1400 dollar uit bij Amazon, niet leden minder dan de helft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond