Deel dit artikel
-

Groei voor KPN in alle sectoren

Voor het vijfde kwartaal op rij groeide de omzet uit diensten van KPN. Het bedrijf zag een gezonde groei van klanten op de consumenten en zakelijke markt, vooral op mobiel. De omzet uit de zakelijke dienstverlening groeide voor het tweede achtereenvolgende kwartaal, waarbij het mkb opnieuw een sterke bijdrage leverde.

De groepomzet steeg licht ten opzichte van het tweede kwartaal naar 1,3 miljard euro. Het handelsresultaat nam met 1,8 procent toe naar 618 miljoen. De nettowinst bedroeg 211 miljoen (pdf).

Er kwamen 11.000 nieuwe vast-mobiel klanten bij, naast 38.000 breedband klanten en 38.000 postpaid klanten. In de zakelijke markt werden 4000 nieuwe breedbandklanten ingeschreven en 29.000 mobiele klanten.

KPN heeft het initiatief genomen om het aanbod voor het open glasvezelnetwerk voor wholesale-afnemers te verbeteren met onder andere een plafond voor de doorberekening van inflatie en betere toegangsvoorwaarden voor kleinere afnemers. Het nieuwe aanbod is sinds eind augustus van kracht en geldt voor een periode van acht jaar.

De groepomzwet steeg licht ten opzichte van het tweede kwartaal naar 1,3 miljard euro. Het handelsresultaat nam met 1,8 procent toe naar 618 miljoen. De nettowinst bedroeg 211 miljoen.

Er kwamen 11.000 nieuwe vast-mobiel klanten bij, naast 38.000 breedband klanten en 38.000 postpaid klanten. In de zakelijke markt werden 4000 nieuwe breedbandklanten ingeschreven en 29.000 mobiele klanten.

Het telecombedrijf houdt overigens wel rekening met tegenwind door hogere (energie)kosten en gestegen rentes.

KPN heeft het initiatief genomen om het aanbod voor het open glasvezelnetwerk voor wholesale-afnemers te verbeteren met onder andere een plafond voor de doorberekening van inflatie en betere toegangsvoorwaarden voor kleinere afnemers. Het nieuwe aanbod is sinds eind augustus van kracht en geldt voor een periode van acht jaar.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond