Deel dit artikel
-

Groei voor mediabestedingen in 2016 dankzij online

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2016 met 1,4 procent gegroeid tot bijna 4,7 miljard. In absolute bestedingen bedroeg de stijging 66 miljoen. Daarbij zag internet de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, volgens het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2016 dat Nielsen binnenkort publiceert.

Afgezien van out of home en televisie, daalden de advertentie-inkomsten uit andere kanalen.

Mede door de lage inflatie was er nog sprake van reële groei voor de netto mediabestedingen in 2016. Online neemt alle groei voor zijn rekening. Print noteerde weer flinke verliezen.

De offline media zagen de gezamenlijke inkomsten uit advertenties in 2016 dalen met iets meer dan 3 procent, terwijl de bestedingen aan internet stegen met meer dan 11 procent.

De printmedia hebben in de afgelopen tien jaar 1,5 miljard eoro verloren. Per saldo is er 500 miljoen verdwenen uit de Nederlandse advertentiemarkt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond