Deel dit artikel
-

Groei multiplay-huishoudens vlakt af

De groei van het aantal Nederlandse huishoudens met multiplay-pakketten is aan het afvlakken. Al 84 procent van alle huishoudens in Nederland neemt twee of meer telecomdiensten (mobiele telefonie, vaste telefonie, breedband en/of televisie) af bij dezelfde aanbieder. Dat blijkt uit het Telecompaper-rapport Dutch Consumer Multiplay Market over het eerste kwartaal van 2017.

Van de multiplay huishoudens nam meer dan 15 procent een quadplay-pakket af, met daarin de drie vaste diensten (breedband, tv en vaste telefonie) en mobiele telefonie. Een jaar eerder was dit nog iets meer dan 12 procent.

Hoewel quad play groeit, heeft het merendeel van de huishoudens nog altijd een triple play-aansluiting. In Nederland combineren 3,96 miljoen huishoudens drie diensten (vast of mobiel) bij één aanbieder. Het aantal huishoudens met triple play daalt wel, omdat men overstapt naar quadplay.

Op de quadplay-deelmarkt is KPN nog altijd veruit de grootste aanbieder met 86,5 procent van de aansluitingen en 88 procent van de omzet. De nummer twee is Ziggo, met bijna 11 procent van de aansluitingen en 10 procent van de omzet. Verder zijn T-Mobile (dat Vodafone Thuis overnam en nu als T-Mobile Thuis aanbiedt) en de fusiecombinatie VodafoneZiggo als landelijke spelers actief in quadplay.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Single-play is de toekomst: 4G dataaansluiting en verder niks.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond