Deel dit artikel
-

Groei voor De Persgroep

Volkskrant en Trouw kenden afgelopen jaar een opvallende groei, mede dankzij het toenemende succes van digitale en hybride (weekendkrant in de brievenbus, andere dagen digitaal) abonnementen. Dat meldt De Persgroep in zijn vandaag verschenen jaarverslag.

De advertentieomzet bij de dagbladen stond in 2015 andermaal onder druk. Bij Persgroep Online Services (Nationale Vacaturebank, Intermediair, AutoTrack en Tweakers) was er groei, zowel in de omzet als in de financiële resultaten.

De Persgroep wist zijn omzet vorig jaar dan ook met 52 procent te vergroten tot 1.334 miljoen euro. De EBITDA steeg naar 199 miljoen euro.

Ook in België konden de dagbladen van de groep hun lezersomzet vasthouden, en viel de omzet uit advertenties terug. Opvallend was de explosieve stijging van het digitale bereik, dat alleen niet onmiddellijk tot grote omzetgroei leidde.

De tijdschriftentak had te lijden onder grote druk op de lezers- en de advertentiemarkt. Door toevoeging van HUMO, Story, TeVe-Blad en Vitaya aan het portfolio werd een belangrijke efficiëntieverbetering geboekt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond