Deel dit artikel
-

Groei voor T-Mobile, Vodafone en AH Mobiel

T-Mobile en Vodafone zijn de enige bedrijven voor mobiele telefonie in Nederland die het afgelopen jaar groeiden. Ook het prepaid-bellen via Albert Heijn blijkt aan te slaan. In vier maanden hebben zich 50 duizend klanten aangemeld voor AH Mobiel.

T-Mobile (voorheen Ben) kreeg er per saldo 200 duizend nieuwe klanten bij, Vodafone wist 50 duizend nieuwe klanten te werven. Dit meldt de zojuist verschenen Telecomnieuwsbrief.

KPN is met een marktaandeel van 43 procent (5 miljoen abonnees) nog steeds de grootste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland. Vodafone heeft 3,3 miljoen klanten, T-Mobile telt 1,4 miljoen klanten, O2 heeft er 1,25 miljoen en Dutchtone 1 miljoen.

De grootste aanbieder verloor echter ook de meeste klanten. KPN zag het prepaid-klantenbestand vorig jaar afnemen met 329 duizend klanten. Een deel stapte over naar een vast abonnement (138 duizend), waarmee het totale verlies 191 duizend klanten bedroeg. Dutchtone en O2 verloren respectievelijk 90 duizend en 55 duizend abonnees.

Albert Heijn meldt dat het inmiddels 50 duizend klanten voor AH Mobiel heeft. In oktober ging het bedrijf van start met dit pakket voor mobiel bellen, op basis van prepaid-kaarten. Degene die overstapt naar AH Mobiel dient een nieuwe sim-kaart te installeren en kan dan bellen met prepaid-kaarten van het eigen merk van Albert Heijn, deze kaarten bieden tien procent extra beltegoed. AH Mobiel maakt gebruik van het netwerk van KPN Mobile.

Volgens een woordvoerster van Albert Heijn is de groei van AH Mobiel niet volledig te danken aan de afname van het aantal klanten bij KPN Mobile. "Er melden zich ook klanten aan afkomstig van andere bedrijven voor mobiel bellen." Toch blijft het aandeel van AH Mobiel op de totale markt voor prepaid-kaarten nog bescheiden. Albert Heijn zegt 15 procent van alle prepaid-kaarten in Nederland te verkopen, van dit aantal bestaat nu 5 procent uit de eigen AH Mobiel prepaid-kaart, wat neerkomt op 0,75 procent van het totaal.

Deel dit bericht

4 Reacties

Claudia

AH mobiel,Super handig, lekker goedkoop…Alleen de ringtones…Je kan geen enkele ringtone bestellen omdat de provider "AH mobiel" er niet bij staat.Daar zit ik dan met met me AH Mobiel…

Klaas

Een ringtone kan je heel makkelijk zelf maken: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2830379 Gratis 🙂

F H Westerdijk

AH mobiel! Mijn vrouw heeft een AH telefoon incl prepaidcart. Om deze op te kunnen waarderen heeft men een opwaardeercode nodig. Deze is helaas verloren gegaan. Het huidige tegoed is 56,00 Euro. Het blijkt dat opwaarderen dan niet meer mogelijk is. Het advies van de service afdeling is nu (en niet schrikken hoor ) afsluiten, beltegoed is verloren en koop maar een nieuwe kaart!!! Dat is de service van AH. Zou je niet denken als je de TV spots ziet. Een bedrijf mag naar mijn visie niet zo ver van zijn klanten staan. Dus…. een ezel in het algemeen stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen!

Marja

Ook ik probeer mijn AH Mobiel op te waarderen. Helaas dat rekening nummer wordt al gebruikt door HI, KPN en Vodafoon, dus voor AH mobiel kan dat niet.
Ga maar naar de winkel voor een opwaardeerbonnetje! Hoe ouderwets wil je het hebben!
Dus voor mijn toekomstige prepaidtelefoons: GEEN AH MOBIEL.
Als je doorvraagt op de service desk, wordt de verbinding verbroken. Ook dit is de service van AH!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond