Deel dit artikel
-

Grolsch met eigen televisiekanaal (update)

Grolsch start met een televisiekanaal. Het kanaal is te zien via grolschmusic.nl en maakt deel uit van het digitale tv-pakket van Tele2. Met de zender richt Grolsch zich op jong volwassenen.

De bierbrouwer noemt de zender, die de naam Grolsch Music heeft, een muziek-kanaal. Op het kanaal zijn registraties te zien van dance events, festivals als Lowlands en muziekconcerten. 

Grolsch kiest voor een muziekkanaal, omdat muziek een centrale rol speelt in de marketingstrategie, aldus een woordvoerder. "Jongeren tussen de 18 en 24 vormen een belangrijke doelgroep voor ons. Daarom hebben we in onze marketing muziek als speerpunt gekozen." Jongeren zijn volgens de woordvoerder zo belangrijk omdat in de leeftijd 18 tot 24 mensen veelal hun voorkeur voor een biermerk bepalen. "De jonge consument toont nog switch gedrag."

Grolsch is als sponsor betrokken bij de meeste grote muziekevenementen in Nederland. Daartoe werkt de bierbrouwer samen met Mojo en IDTV.  Op Grolsch Music zijn alleen verslagen te zien van evenementen die Grolsch sponsort. "Door onze samenwerking met Mojo en IDTV zijn we aanwezig bij de meeste grote en ook veel kleinere evenementen," aldus de woordvoerder.

Tele2 zendt sinds maart dit jaar uit via digitale televisie. De dienst heeft momenteel 65.000 abonnees. “De samenwerking met Grolsch laat zien dat televisie maken een nieuw tijdperk is ingegaan. Voor bedrijven met unieke content maakt Tele2 het mogelijk om een eigen TV kanaal te lanceren,” zegt Günther Vogelpoel, COO van Tele2.

Grolsch heeft gekozen voor Tele2 omdat andere aanbieders van digitale televisie, 'minder ver zijn dan Tele2', vertelt de Grolsch-woordvoerder. "We hebben natuurlijk ook naar andere partijen gekeken. Maar als je de markt bestudeerd, zie je al snel dat Tele2 voorop loopt."

Deel dit bericht

3 Reacties

Ferry

Komt tot zien wat ik allemaal sponsor! Zogenaamd slim maar toont eens te meer aan dat ze bij Grolsch geen idee heben hoe het werkt. We komen niet voor Grolsch maar voor de inhoud.

Peter Kanaal7dotcom

Ferry ik ben het geheel met je eens. Selchte reclamefilmpjes tonen daar trek je geen kijkers mee. Ze hebben het nog niet helemaal door bij die bierbrouwer… Het lijkt erop dat ook de telecom providers als KPN en Tele2 denken dat streaming content gelijk is aan reclame maken. Het is trouwens ook hun vak niet noch die van Chrolsch. Schoenmaker blijf bij je leest geldt nog steeds. Maar het is ook weer niet zo dat Hilversum het alleenrecht op het kunnen van TV maken heeft. Het is geen rocket science en valt zeer snel te leren…. Kijk dan op mijn NO Budget webTV kanaal: http://www.kanaal7.com met regio oriented content.

Jorgen

Ik ben het niet met bovenstaande reacties eens. Dit is juist een ideaal middel voor merken waarbij beleving een grote rol speelt om zichzelf te profileren bij de doelgroep.De technische kant van de zaak, het produceren, kan professioneel ingekocht worden.Ikzelf ben een Tele2 abo en heb het kanaal bekeken. Er staat nu 1 item (impressie Sensation White) op. Deze laat zien hoe een aantal mensen uit de doelgroep de avond beleven. Afgezien van wat product-placement van Grolsch (er wordt een biertje getapt, je ziet een barkeeper in Grolsch shirt etcetera) heb ik het niet ervaren is een commercieel vehicel.De kwaliteit kwam op niveau regionale zender uit wat alleszins acceptabel is. Ik hoop dat er nog een hoop special interest zenders mogen volgen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond