Deel dit artikel
-

Grootste investering voor Pinterest: 225 miljoen

Twee miljoen dollar per werknemer. Zoveel staken grote investeerders tot nu toe in Pinterest. Gisterenavond werd bekend dat de grootste financieringsronde net is afgesloten, wat 225 miljoen dollar opleverde.

Online prikbord Pinterest zegt het geld te zullen gebruiken om internationaal nog sneller te groeien. De site wordt naar meer talen vertaald en in een aantal landen buiten Amerika worden kantoortjes geopend. Dat zijn geen verkoopkantoren pur sang, aangezien Pinterest niet eens een enigszins uitgekristalliseerd verdienmodel heeft.

Bij gebrek aan een solide kasstroom is het prikbord afhankelijk van financiering van derde partijen. Instanties als Andreesen Horowitz, Rakuten, Bessemer Venture Partners en nu ook Fidelity Investments trekken royaal de portemonnee om mee te mogen surfen op de populariteitsgolf die de ‘fotosite’ omringt.

Begin dit jaar trok Pinterest nog tweehonderd miljoen dollar aan bij investeerders. Het totaal aan kapitaalinjecties van de groeifinanciers bedraagt tot op heden zo’n 560 miljoen dollar.

Wereldwijd zouden maandelijks zo’n vijftig miljoen mensen gebruikmaken van het online kurk-met-pinaises. Voor particuliere gebruikers zijn de prikborden handige geheugensteuntjes, inspiratieboekjes of hulpjes bij het plannen van komende gebeurtenissen. Bedrijven gebruiken de site om hun producten, diensten en merkbeleving uit te dragen.

Pinterest behoort, samen met Facebook en Twitter, tot de drie grootste socialmediaplatformen wat betreft de hoeveelheid verkeer die ze naar andere sites doorsturen.

Foto: Pinterest (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond