Deel dit artikel
-

Grootste merken op YouTube uit media- en technologiesector

Van de vijfhonderd grootste bedrijven heeft vrijwel negentig procent ten minste één YouTube-kanaal. Dat blijkt uit onderzoek van digitaal mediabedrijf Divimove (RTL Group). De mediasector staat bovenaan de lijst met gemiddeld 4 miljoen abonnees, gevolgd door de technologie-industrie met 1,47 miljoen.

In 2019 hebben de kanalen van de media- en entertainmentindustrie gemiddeld 4 miljoen abonnees behaald, 1,5 miljoen meer dan het jaar daarvoor. De bedrijven met de meeste volgers zijn Warner Bros (8,06 miljoen), BBC (7,61 miljoen) en ABC News (7 miljoen), die ESPN van de derde plaats stoot. De snelst groeiende merken zijn Fox News en CBS News, met respectievelijk een groei van resp. 68 en 67 procent.

Met 11,8 miljoen abonnees staat Netflix op de eerste plaats in de technologie-industrie en degradeert Apple dit jaar naar de tweede plaats (10,4 miljoen). Sony’s PlayStation neemt de derde plaats in met 9,3 miljoen abonnees. HP en Tencent zijn het meest gestegen met respectievelijk een groei van 309 en 149 procent. Het gemiddelde aantal abonnees van merken in de technologie-industrie is gegroeid met 1,47 miljoen, in vergelijking met 740.000 vorig jaar.

In de voedsel- en drankenindustrie staat Red Bull voor het derde opeenvolgende jaar op de eerste plaats (9,04 miljoen abonnees). Dit is een grote voorsprong op zijn concurrenten Coca-Cola (3,28 miljoen) en Pepsi (838.000). Het snelst groeiende merk is Subway met een spectaculaire stijging van 706 procent, gevolgd door KFC (47 procent).

Het merk van lingerie- en schoonheidsproducten Victoria’s Secret staat dit jaar (in tegenstelling tot vorig jaar) in het Global Finance Report 2019, en komt daarmee meteen op de eerste plaats in deze ranglijst met 1,83 miljoen abonnees. Op korte afstand volgt Nike (1,23 miljoen), gevolgd door Adidas (870.000). Polo Ralph Lauren en Louis Vuitton zijn de hardst groeiende merken met een stijging van respectievelijk 102 en 51 procent. Dit jaar verdubbelde de kledingsector het gemiddelde van zijn abonnees in vergelijking met 2018, met bijna 400.000.

Net als vorig jaar staat Ford op de eerste plaats in de auto-industrie met 2,04 miljoen abonnees, en volgt Mercedes-Benz op gepaste afstand met 1,15 miljoen. Nissan staat op de derde plaats met 1,09 miljoen abonnees. De Indiase Mahindra Group stijgt met 352 procent en Mitsubishi onderging een groei van 94 procent. Met een gemiddelde van 556.400 abonnees staat deze industrie op de vierde plaats in de ranglijst.

Photo by Justin Main on Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond