Deel dit artikel
-

GroupM groeit 17 procent

Media- en reclamebureau GroupM groeide afgelopen jaar met zeventien procent. Wunderman Thompson schrijft volgens eigenaar WPP Group ook dubbele cijfers.

Nadere financiële details geeft WPP echter niet op bedrijfsniveau bij de presentatie van de halfjaarcijfers vanochtend.

Wel is het zo dat GroupM nu 43 procent van zijn omzet uit het digitale domein haalt. Daarnaast groeide omzet uit reclame voor commercebedrijven met zestig procent.

Moederbedrijf WPP, een holdinggroep met daaronder wereldwijd een brede waaier aan communicatiebedrijven, noteert op groepsniveau een omzetstijging van 9,9 procent tot 7,2 miljard euro. De winst (ebitda) kwam uit op 829 miljoen euro (+46%).

Een groot deel van de verkopen komt nog steeds uit meer traditionele reclame- en media-activiteiten. WPP schermt met het feit dat de tak ‘Experience, Commerce and Technology’ nu 26 procent van de concernomzet doet versus 25 procent in 2019.

Voor de komende jaren houdt WPP voor zichzelf rekening met enkelcijferige groei

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond