Deel dit artikel
-

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

CRO staat voor Conversion Rate Optimization en is een cruciaal onderdeel binnen digitale marketing. De winnende cases laten volgens juryvoorzitter Frank Overbeek zien dat CRO meer is dan slechts A/B testen en het verhogen van transacties. ‘Uiteindelijk bestrijkt CRO een veel breder gebied, namelijk het verbeteren van de customer experience. Het gaat om het doorgronden van je bezoekers(groepen).’

In de categorie Ads Testing won G-Star: ‘Een fantastisch voorbeeld van het onderbouwen van business vraagstukken met behulp van CRO’.

De winnaar in de categorie Mobile is Philips, ‘dat met deze case laat zien dat ze niet ‘een test bedenken’ maar op basis van data en learnings over hun gebruikers een oplossing bedenken en die durven valideren door middel van een AB test’.

De case van bol.com onderscheidde zich in de categorie Conversion Tests door de ‘radicale innovatie op basis van data voor een probleem en door de combinatie van creativiteit en het gebruik van verschillende bronnen en afdelingen’.

In diezelfde categorie was er een eervolle vermelding voor Waternet ‘omdat het in een organisatie die van oudsher niet CRO minded is toch dit initiatief is gestart en heeft afgemaakt met een flinke verbetering van bedrijfsresultaten als gevolg’.

De case van assem.nl won de award voor Personalisation: ‘Een winnaar door zijn eenvoud. Het laat zien dat veel mogelijk is wanneer je als organisatie oog hebt voor je belangrijkste segmenten.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond