Deel dit artikel
-

Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’

Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.

Dat zegt directeur Mathijs Kok tegen deze uitgave. Om dat plan te realiseren bewandelt hij twee wegen. Allereerst zal het personeelsbestand dit jaar met een derde worden uitgebreid van 24 naar ‘minimaal 35’ man.

De tweede route om de groei een duw te geven is de opening van een nieuw kantoor in Antwerpen. Kok en zijn team bereiden zich voor op betreding van de Belgische markt. Net als in Nederland merkt hij ook daar toenemende vraag naar e-commerceplatformen op enterpriseniveau. Guapa E-commerce werkt al voor Belgische klanten, maar vormt voor die specifieke markt een actievere strategie. Die wordt in het huidige of volgende kwartaal concreet.

Net als veel andere bedrijven in de online sector kampt Guapa met het vinden van de juiste, gekwalificeerde mensen. Kok noemt die schaarste ‘een grote remmende factor’. Hij profileert zich daarom als werkgever met het idee van de vijfurige werkdag. “Dit houdt in dat op een reguliere achturige werkdag, elke medewerker twee uur vrij mag besteden om te doen wat hij of zij denkt dat goed is voor zichzelf, het team, of het hele bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan hackathons, kennissessies en het bijwonen van seminars of het delen van kennis via blogs.”

Tot klanten van Guapa E-commerce behoren onder meer A Little Lovely Company, Girav, Regts, Soak en PON.

Foto: marc cornelis (cc)

Dit bericht is 216 keer gedeeld

1 Reactie

Rick Maresch

Goed bezig, Mathijs.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond