Deel dit artikel
-

Guided selling en Conversational AI op Emerce E-Commerce Live!

Albert Heijn heeft een nieuwe betaalmethode geïntroduceerd voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas, maar dan digitaal. Linda Junker-Kolk vertelt over deze nieuwe betaalmethode op E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

Het programma is nog niet rond, maar we kunnen al wel een aantal sprekers verklappen.

E-commerce zoals we het nu kennen werkt eigenlijk niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen bomvol producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel. Sla er de conversiecijfers maar op na.

Door klanten te vragen naar hun probleem, situatie en wensen kun je ze beter helpen én leer je ze beter kennen. Dit soort online advies noemen we ‘guided selling’. Het resultaat? Meer conversie, minder retouren en betere personalisatie. Marja Silvertant van Aiden vertelt je er meer over.

Bij het inrichten van je experimentatieplatform zijn er nogal wat keuzes die je moet maken. Bij de ANWB werden experimenten gebouwd door webanalisten en CRO-specialisten. Dit kostte veel tijd en maakte dat experimentatie voor een beperkte groep beschikbaar bleef. Door het experimentatieplatform te integreren met een CMS werd deze niet alleen stabiel en toekomstbestendig, maar ook schaalbaar. Mariska Buijs doet de strategie uit de doeken.

Centraal Beheer maakt gebruik van verschillende Conversational AI oplossingen, waaronder chatbots en voice bots. De interacties die klanten met deze bots hebben genereren veel data. Ruben Teunissen vertelt hoe ze bij Centraal Beheer deze data gebruiken om de AI te optimaliseren. Zorg dat je erbij bent, want een slimme AI assistent willen we toch allemaal?

Veel vrouwen hebben Geisha in de kast hangen, maar weten dit niet omdat het merk voorheen alleen zakelijk werd verkocht. Aan Mariska van den Burg de taak om de B2C-shop uit te bouwen en rendabel te maken. Welke kosten kan en mag je maken om uiteindelijk een rendabele webshop neer te zetten? Welk tools zet je in als jouw opdracht is om de mediakosten naar beneden te brengen en historische klantdata ontbreekt of beperkt aanwezig is?

In een tijdperk waarin digitale innovatie de sleutel is om voorop te blijven, maakt een steeds groter aantal Europese merken en retailers gebruik van het potentieel van live shoppen om de winkelervaring opnieuw te definiëren.

Christian Vester van Sprii gaat dieper in op de strategische inzet van live shopping. Ontdek aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe live shoppen niet alleen een trend is, maar ook een hulpmiddel bij het stimuleren van merkloyaliteit.

Tot en met 30 april kun je een early bird ticket kopen voor 140 euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond