Deel dit artikel
-

Hacker dupeert tientallen klanten postorderbedrijf

Een 25-jarige man uit Den Bosch heeft vermoedelijk tientallen klanten van een niet nader genoemd postorderbedrijf gedupeerd door op hun naam goederen te bestellen.

De verdachte wist de accounts te hacken die de slachtoffers bij het bedrijf hadden. Daarna liet hij de goederen afleveren bij bezorgpunten door het hele land. Daar haalden een handlanger de pakketjes op. De goederen werden daarna zo snel mogelijk doorverkocht aan tweedehands winkels.

In het najaar van 2017 meldden zich de eerste gedupeerden bij de politie. De slachtoffers kregen rekeningen van een postorderbedrijf voor goederen die zij nooit hadden besteld. Het ging onder meer om mobiele telefoons, televisies en andere dure elektronische apparaten.

De politie heeft ruim 40 slachtoffers in beeld, die gemiddeld voor 1.000 euro zijn benadeeld. De verwachting is dat het aantal gedupeerden nog verder zal oplopen.

De man is inmiddels aangehouden en de tweede verdachte is in het vizier.

 

Dit bericht is 8 keer gedeeld

1 Reactie

Richard

Wij als webshops krijgen hier ook mee te maken en bedrijven zoals SISOW laten ons voor de kosten opdraaien. Antwoord van een Compliance Officer van SISOW is dat wij als webshop eigenaars maar de betalingen 24/7/365 moeten controleren op adres. Weg geld en weg goederen en aangifte wordt niets mee gedaan. Hopelijk ziet SISOW in dat ze moeten samenwerken want wij maken gebruik van een fulfilment bedrijf die 24/7/365 aan onze klanten leveren na betaling. Een volautomatisch proces waar deze Compliance Officer nog niet van heeft gehoord dat dit al kan. Denk dat het de reden is dat het antwoord van deze beste man ook niet iets is waar over nagedacht is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond