Half miljoen voor vergelijker maaltijdbezorgers

Start-up Satelleat, een vergelijker voor maaltijdbezorgdiensten, heeft 500.000 euro opgehaald. Het geld wordt gebruikt om de dienst bekender te maken in Nederland.
Het bedrijf uit Amsterdam maakte de investering gisteren bekend, samen met de herlancering van zijn website Satelleat.nl.
De investeerders in deze prille fase zijn de internationale VC-firma Antler en het Graduate Entrepreneur Fund uit Rotterdam.
Satelleat is momenteel enkel beschikbaar in Amsterdam, Rotterdam en Haarlem. In de komende dagen moeten daar ook Utrecht en Den Haag bij komen. Het plan is om richting de jaarwisseling de eerste buitenlandse steden aan te sluiten.
Het twee jaar oude bedrijf van Nathalie Cohen en Amé Al-Rawi (foto, links) navigeert hongerige bezoekers naar de bezorgdienst die het beste bij hen past en helpt die diensten nieuwe klanten te bereiken en kosten te besparen.
Al-Rawi legt aan Emerce uit: “Omdat de industrie zo concurrerend is, zijn maaltijdbezorgdiensten gemiddeld 21 euro kwijt om een klant te werven. Via Satelleat, kost dit hun minder dan de helft. Onze doelgroep heeft minimaal twee maaltijdbezorgdiensten op hun smartphone en tachtig procent daarvan vergelijkt deze apps met elkaar. Deze doelgroep kijkt waar het beste eten te bestellen is op basis van bepaalde factoren. Zij missen voornamelijk een overzicht van alle restaurants.”
De dienst vergelijkt op basis van variabelen als bezorgtijd, bezorgprijs c.q. servicekosten, kortingen en acties, beoordelingen en duurzaamheid.
“Nederland is een kleinere markt. Daarom is ons doel ook om zo snel mogelijk uit te breiden naar het buitenland.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond