Deel dit artikel
-

Harding en Hendriks nemen fors belang in Slam!FM

2HMedia, de media investeringsmaatschappij van Lex Harding, Ruud Hendriks en de relatief onbekende Marcel Dijkhuizen heeft een principe-akkoord bereikt met ID&T over de overname van een meerderheid van de aandelen van het jongerenstation SLAM!FM.

Het was al langer bekend dat ID&T van de radiozender afwilde omdat het zich weer wil gaan richten op datgene waar het groot mee is geworden: het organiseren van dancefeesten en het promoten van die activiteiten via internet. Zo werden onlangs kaartjes voor een feest van Q-dance uitsluitend via internet verkocht.

Om welk percentage van de aandelen van SLAM!FM het precies gaat is onduidelijk. Volgens een ingewijde hebben de onderhandelingen over de verkoop zo'n vier maanden geduurd.  Partijen streven er naar de transactie voor 1 december van dit jaar af te ronden. Over financiële details wordt verder geen informatie verstrekt.  Het is wel de bedoeling dat SLAM!FM in de toekomst nauw blijft samenwerken met ID&T. Zo zal de zender zichtbaar blijven op grote dance-evenementen als Sensation en Mysteryland. Om die betrokkenheid te onderstrepen blijft ID&T ook minderheidsaandeelhouder in Slam!FM.

“Het is goed dat we nu met 2HMedia een sterke strategische partner hebben gevonden om het station nog sneller te laten groeien. Wij hebben heel bewust gekozen voor een partij met veel radio-ervaring omdat dat voor de continuïteit en uitbouw van SLAM!FM beter is dan alleen een zak met geld. ID&T blijft een substantiële aandeelhouder,” aldus Duncan Stutterheim van ID&T over de transactie. SLAM!FM is tot op de dag van vandaag niet winstgevend, hoewel het bedrijf wel maanden heeft gekend dat er wel winst werd gemaakt. Op jaarbasis zijn er echter nog nooit zwarte cijfers geschreven.

Lex Harding van 2HMedia zegt dat hij na Veronica en Radio 538 enthousiast is dat hij nogmaals de kans krijgt om een toonaangevend jongerenmerk te kunnen uitbouwen. “Jongeren zijn de afgelopen periode wederom door veel spelers in onze industrie vergeten. Daar gaan wij verandering in brengen. SLAM!FM is niet zo maar een radiostation, het is de basis voor een nieuw platform voor iedereen die zich jong voelt en niet bang is van plat getreden tradities af te wijken. Het is onze nadrukkelijke bedoeling vanuit die gedachte bij SLAM!FM een groot aantal verwante activiteiten te gaan ontwikkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan andere online stations voor kleinere doelgroepen.”

2HMedia is van plan naast de aankoop van SLAM!FM meer radioactiviteiten in Nederland te ontwikkelen. Ook in andere landen is 2HMedia bezig belangen in radiostations op te bouwen.

Deel dit bericht

1 Reactie

rob

Slam/dance/urban, Yorin/pop/rock. Gezamenlijk goed voor 8 a 10% marktaandeel 15-25 jaar = 15 mio omzet. We missen alleen de naam van Leon Ramakers nog in de berichten….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond