Deel dit artikel
-

Heineken-actie met nametones

Heineken is op haar mobiele site een actie begonnen met gratis nametones. De ringtones zijn bedoeld voor de nieuwe generatie mobiele telefoons. Inzet van de actie is opnieuw het succesvolle “Biertje?”

Heineken biedt via de site meer dan 300 ‘name tones’ aan. De gratis ringtones laten een telefoon letterlijk je naam roepen, inclusief de populaire kreet: “Biertje?”. De 150 meest populaire jongens- en meisjesnamen zijn verkrijgbaar als name tone. Van Adam tot Wouter en van Amber tot Zoë. Wie Thomas heet, krijgt op zijn mobiele telefoon bijvoorbeeld “Hey Thomas, Biertje?” te horen.

Ook zijn er twintig naamloze versies opgenomen waarbij het Biertje?-thema op verschillende manieren te beluisteren en af te spelen valt, zoals “Hey lekker ding, biertje?” of “Vriend, Biertje?”. De dienst is ontwikkeld door Qi, het interactieve raclamebureau van Heineken. Op de mobiele site van Heineken zijn behalve nametones ook gewone ringtones, screensavers en wallpapers te downloaden.

Volgens Jeroen de Bakker van Qi is de nametones-actie van Heineken een mooi voorbeeld van hoe je een campagne als “Biertje?” via minder tradionele mediakanalen kan herkapitaliseren en is het ook een voorbeeld van hoe Heineken zijn “brandcontent kan stretchen.” Ook met de nametones-actie richt het biermerk zich op de jongvolwassenen (18 tot en met 35 jaar).

Deel dit bericht

5 Reacties

Kasper Katje

Op zich leuk bedacht maar heeft men ook gedacht aan de mogelijke negatieve effecten? Het zal een korte tijd even grappig en origineel zijn maar volgens mij creëer je zo heel snel overkill op deze opvallende uiting en wordt men al snel biertje? moe.

Bas

Kom Kom, Heineken en Qi kennende zijn ze wel dermate grappig dat ze niet snel storend zullen zijn en bovendien is de levensduur van een aparte ringtone sowieso niet zo gek lang (week of twee, drie?).Geen negative gevolgen wat mij betreft, maar wat ik me wel afvraag, hoever gaat Heineken Biertje nog gebruiken? Feestje bv ligt ook weer helemaal stil, zonde is dat toch..

Richard Korebrits

Ik denk dat het zeker geen slechte actie is, nametones zijn momenteel het nieuwst onder de zon, en blijkt erg goed te lopen. Tegenwoordig zijn er een hoop sites die nametones aanbieden, maar dan met andere teksten om de naam heen.Op http://www.123ring.nl/name_tones.html?id=28 zijn meer dan 1200 namen te vinden, en per naam weer een X aantal varianten(zie http://nametone_ringtones.123ring.nl/richard.html ) Heineken heeft dus wat dat betreft niet een groot aanbod, maar slaat de spijker wel op zijn kop.

R Groeneveld

Vandaag de dag worden de nametones her en der aangeboden op internet die voor een x bedrag per sms of telefoon kunnen worden besteld. Een uitermate geschikt product voor online verkoop. Zo zijn er talloze websites tevinden zoals bv http://www.nameringtones.nl waar de nametones 5 verschillende versies worden aangeboden aan de klant. Wel lijkt mij dat de gebruikers van dit soort ringtones niet zoals Heineken/Qi aangeeft 18 tot en met 35 jaar is maar velen malen jonger dan 18.

Anouk

ik ben vandaag ook verschillende nametones tegengekomen, vooral op [url] http://www.e-ringtones.nl/%5B/url ] . Daar vond ik nametones in hardcore, bublin, pop, jordaan, rasta en hiphop style.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond