Deel dit artikel
-

Heineken, Coca-Cola voor eerlijker vergoeding influencers

Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.

In Engeland loopt sinds enkele maanden een discussie over het verschil in vergoeding tussen verschillende influencers terwijl ze hetzelfde werk doen. De makers op socialmedia hebben het idee dat ze worden achtergesteld. Een groep grote merken, onder wie Heineken en Coca-Cola, beloven die praktijk te veranderen.

Gisteren publiceerden ze daarom, vanuit belangengroep Isba, drie beloftes. De eerste: samenwerken aan het uitbannen van onacceptabele verschillen in vergoedingen aan groepen influencers, ook wanneer gebaseerd op ethnische afkomst en geslacht. De tweede: regelmatig de diversiteit toetsen van de influencers met wie ze werken.

De derde belofte is een hand in eigen boezem. De Isba-leden willen de diversiteit in hun eigen marketingteams aanpakken zodat ze inherent inclusieve campagnes kunnen maken voor klanten.

Het statement van de in Engeland actieve merken is een update de gedragscode die ze in september 2021 publiceerden.

*) Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond