Deel dit artikel
-

Heineken gooit beleving Champions League ondersteboven

Bierbrouwer Heineken is voor tientallen miljoenen euro’s opnieuw sponsor van de Champions League geworden. Met een mobiel en Facebook-spel verandert Heineken voetbalfans uit 25 EU-landen van passief kijker in actief deelnemer aan de wedstrijden. In drie wedstrijden werden al 11.000 spellen gespeeld.

“Waarom investeren we zo veel geld aan sponsorgeld op een markt waar we al 100 procent naamsbekendheid hebben?”, vraagt Heinekens baas Digital Media Floris Cobelens zich hardop af. “Dat doen we om meer uit de sponsoring te halen. We willen mensen van de bank halen en consumenten veranderen in echte liefhebbers van ons merk.”

Cobelens was vorige week spreker tijdens het Interact-congres van IAB Europa. Daar gaf hij inzage in de eerste bevindingen met Heineken Star Player. Dat is een spel waarbij voetbalfans live tijdens een Champions League-wedstrijd kunnen meespelen via mobiel, het web en sociale netwerken.

Deelnemers aan Star Player kunnen via het web of hun mobiel met een druk op de knop vertellen wat ze verwachten dat er binnen dertig seconden gaat gebeuren. Wie dat goed gokt, krijgt punten. Met die punten worden ranglijsten gemaakt tussen vrienden en op wereldschaal.

Star Player heeft in de aanloop tot het nieuwe seizoen drie wedstrijden kunnen droogzwemmen in de Champions League 2010/2011. De eerste resultaten:

Cobelens: “We creëren voor de kijker een totaal andere beleving dan alle eerdere Champions League.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond