Deel dit artikel
-

Heineken, Picnic en Friesland Campina naar Digital Food

Het bedrijf kon moeilijk ontbreken op de tweede editie van Digital Food van Foodlog en Emerce: Picnic. Een op de vier supermarktconsumenten doet zijn boodschappen bij Picnic, althans in die regio waar het bedrijf actief is. Inmiddels is Picnic de Duitse grens overgestoken.

Daniel Gebler, CTO van Picnic, vertelt je hoe Picnic met technologie blijft vernieuwen en omzet afsnoept van traditionele supermarkten.

Het event Digital Food adresseert de digitale kant van een markt waar jaarlijks 65 miljard euro in omgaat. Klantgerichte technologie en e-commerce dringen zich onhoudbaar op. Maart 2019 vond de eerste editie plaats in Pakhuis de Zwijger.

Crisp lanceerde in 2018. De online supermarkt voor kwaliteitsproducten maakt een stormachtige groei mee. Oprichter Tom Peeters geeft toelichting op het fundament én de radicaal andere aanpak achter de schermen om een categorie winnaar te bouwen in de grootste sector van eCommerce.

In alle voedselmarkten veranderen de behoeften en wensen van de consument voortdurend. Om daaraan tegemoet te komen, optimaliseert Unilever voortdurend haar voedingsmiddelen. Dit proces wordt sterk verbeterd door het gebruik van geavanceerde digitale benaderingen en kunstmatige intelligentie. En daar hoor je meer over van Michiel Gribnau.

Er wordt veel gepraat over én geïnvesteerd in zaken als big-data en AI. Niet altjid is op voorhand even duidelijk tot welk resultaat dit moet leiden. De privacy discussie, gedreven door GDPR, maakt dit onderwerp er niet makkelijker op.

Binnen FrieslandCampina is in het afgelopen jaar het fundament gelegd voor de digitale toekomst. Ook zijn er al mooie resultaten geboekt.

Boerschappen levert binnen 12 uur direct van de boer aan particulieren en bedrijven door heel Nederland. Met 10 vrienden gestart, is het vijf jaar later een forse scale-up met de ambitie om de voedselketen te veranderen.

Stijn Markusse vertelt over het opzetten van Boerschappen. Hoe voegt hij samen met de boeren waarde toe aan zijn producten? En hoe zorgen ze ervoor dat kopers hier blij mee zijn en ervoor willen betalen?

Het zogeheten Data & Analytics Office transformeert Heineken succesvol naar een volwassen data-driven organisatie. Heineken deelt graag haar praktijkervaringen. Je hoort meer van Bart de Geus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond