Deel dit artikel
-

Helft van Engelse displayreclame via automated buying

Eind 2014 zal de helft van alle media-inkoop van display, vast, mobiel en bij video, plaatsvinden zonder menselijke tussenkomst. Programmatic buying krijgt de overhand in Engeland, wat een voorloper is voor de rest van de Europese markt.

Dat is de conclusie van een onderzoek dat IAB Engeland liet uitvoeren voor MTM.

Van iedere euro die adverteerders uitgeven aan grafische reclameuitingen werd vorig jaar nog 28 procent, of vijfhonderd miljoen pond, gealloceerd via geautomatiseerde inkoop. Tegen het einde van dit jaar zal dat nagenoeg zijn verdubbeld.

Bij video wordt nu zestien procent van de reclameruimte gevuld via marktplaatsen van vraag en aanbod. Deze zogeheten exchanges doen ongeveer hetzelfde als Google AdWords: in een fractie van een seconde wordt gekeken welke reclameuiting het best past bij een bezoeker van een website. De adverteerder die het hoogste biedt, krijgt de ruimte toegewezen.

Foto: Pink Sherbet Photography (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond