Deel dit artikel
-

Helft millennials shopt via smartphone

Ruim eenderde van de Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele telefoon als voornaamste apparaat om op te shoppen. Bij millennials, de groep tot 35 jaar, ligt dat zelfs op 48 procent.

Dit blijkt uit Klarna’s Mobile Shopping Report, een nieuw onderzoek onder meer dan 13.000 consumenten in 13 landen gericht op hun mobiele shoppinggewoontes.

Het onderzoek laat zien dat coronajaar 2021 een behoorlijke verandering in winkelgedrag heeft opgeleverd. Veel winkels waren dat jaar gesloten, dus de consument nam noodgedwongen zijn uitwijk naar alternatieve kanalen: het web en apps.

De voorkeur voor de mobiele telefoon als favoriete communicatiemiddel is tussen het tweede en vierde kwartaal van 2021 flink gestegen: van 28 naar 34 procent. De uitgesproken voorkeur voor desktops en laptops vertoont in Nederland juist een dalende trend: van 60 naar 52 procent.

Zeventig procent van de Nederlandse consument gebruikt wekelijks tussen de nul en vijf shoppingapps. Europabreed bekeken is dat veel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond