‘Helft Nederlanders wil digitale folder’

De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie bij de verspreiding van reclamefolders. Een meerderheid vindt de introductie van de ja/ja-sticker als in Amsterdam of binnenkort ook Rotterdam een goede ontwikkeling. Daarmee wordt immers voorkomen dat onnodig folders aan de deur worden bezorgd.
De belangrijkste reden voor de positieve ontvangst van de ja/ja-sticker is dat het beter is voor het milieu. 26 procent denkt dat deze ontwikkeling resulteert in minder oud papier en 16 procent ziet met de sticker kans geen onpersoonlijke reclame meer te ontvangen, zo blijkt uit onderzoek van Stocard, een (Duitse) app waarin consumenten hun klantenkaarten kunnen bewaren. Aan het onderzoek deden 420 consumenten mee.
De helft van de ondervraagden geeft aan aanbiedingen het liefst digitaal te ontvangen via e-mail, een app of door aanbiedingen zelf online op te zoeken bij de desbetreffende winkel.
Uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van belangencluib DDMA, bleek vorig jaar dat 52 procent van de Nederlanders de papieren reclamefolder zou missen als ze niet meer zou verschijnen, 14 procent stond hier neutraal tegenover.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
Wouter
Een app die een onderzoek doet onder haar appgebruikers, of ze de folders digitaal willen en dan de resultaten over heel NL trekt. Lekker representatief een groep vragen die al een folderapp op zijn smartphone heeft staan.
Sowieso voorstander van digitale folders, maar dit onderzoek slaat kant noch wal.
Sjoerd
Wij van WC eend ..
Freddy
Emerce, schrijf eens hoogwaardige content in plaats van deze bovenstaande onzin. Emerce wordt meer een platform die je niet meer serieus dient te nemen.
Emile Muijsson - Stocard
Beste Wouter, Sjoerd en Freddy,
Wij hebben een onderzoek laten uitvoeren onder 420 consumenten, volledig willekeurig en onbekend of ze Stocard gebruiken. Reden voor het onderzoek is dat veel steden van plan zijn om huis-aan-huis folders enkel nog te laten verspreiden onder huishoudens waar toestemming wordt gegeven (Opt-in of beter bekend als JA|JA sticker)
peter
Weg met dat oud papier. geef mij maar die ja/ja sticker als verplichte optin als ik papier rommel folders wil ontvangen