Helft Nederlanders vindt streamingaanbod te groot worden

Bijna de helft van de Nederlanders vindt dat er op dit moment teveel streamingdiensten zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Prijsvergelijken.nl onder ruim 1100 respondenten. Met de komst van HBO Max en Viaplay in Nederland is het aanbod snel gegroeid.
SkyShowtime zal binnenkort ook in Nederland zijn intrede maken. Onder deze nieuwe dienst vallen grote TV-makers als Universal Pictures, DreamWorks en Nickelodeon.
De meeste mensen zijn abonnee van twee of drie streamingdiensten. Mannen hierbij net iets meer dan vrouwen. 45 procent van de mannen betaalt maandelijks voor twee of drie platformen. Bij vrouwen is dit 40 procent. Als er wordt gekeken naar leeftijd dan zijn de 25 tot 35-jarigen het meest fanatiek. 27 procent in die leeftijdsgroep heeft drie of vier abonnementen op videoplatformen.
21 procent van de respondenten geeft minder dan vijf euro uit aan streamingdiensten per maand. Voor de beeldvorming: het goedkoopste abonnement bij Netflix kost tegenwoordig 7,99 euro. Het grootste gedeelte geeft tussen de elf en zestien euro per maand uit aan streamingplatformen. Er is ook een kleine groep (6%) die meer dan 21 euro per maand uitgeeft aan videodiensten.
Netflix is de meest populaire streamingdienst. 80 procent van de respondenten heeft een abonnement. Videoland staat met 23 procent op de tweede plek. Disney+ en Viaplay volgen met 18 procent. De minst populaire dienst is op dit moment Apple TV. Slechts vier procent van de respondenten heeft een abonnement.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Ruud
Ik vind de huidige streamingsdiensten nogal gelijksoortig. Zo ontbreekt er mijns inziens een onpartijdige journalistieke streamingsdienst met verschillende thema’s zoals cultuur, wetenschap, religie, maatschappij e.d. Er is nu alleen maar films, series en sport. Goede documentaires ontbreken. Het zal geen kaskraker worden, maar wel een verrijking.