Deel dit artikel
-

‘Helft pakketjes wordt te laat geleverd’

Een op de twee online bestellingen bij webwinkels wordt te laat afgeleverd, denken online shoppers die daarnaar gevraagd wordt.

Een steekproef van Sendcloud, een softwarebedrijf voor logistiek e-commerce, geeft dat aan. Het gaat hier om perceptie van de klant en niet om cijfers van winkels en vervoerders zelf.

In de meeste gevallen ging het slechts om één dag vertraging (22%), maar in extreme gevallen (8%) moesten consumenten meer dan vier dagen langer op hun bestelling wachten dan de verwachte leveringstijd. Hoewel de meerderheid van de consumenten (86%) berichtgeving over de vertraging ontving, ontving twee op de vijf consumenten (42%) deze melding pas na de verwachte leveringsdatum.

Andere punten van onvrede zijn: levering op een ander tijdstip (28%), het pakket op een onveilige locatie achtergelaten (12%) of beschadigingen (11%). Twaalf procent van de consumenten bestelde producten die niet in voorraad bleken op het moment van bestellen. Een op de acht consumenten beklaagden zich over een gebrek aan flexibele bezorgopties.

De oorzaak van de vermeende vertragingen zou liggen in de tekorten aan arbeidskrachten binnen de logistieke sector.

Niet geheel onverwacht adviseert Sabi Tolou (foto), CCO en mede-oprichter van Sendcloud online retailers gebruik te maken van meerdere vervoerders voor leveringen aan huis en bij servicepunten. “Hiermee verlagen ze de druk op bezorgers en verkorten ze de aflevertijd enorm. Een strategie met meerdere vervoerders maakt het mogelijk om te kunnen overschakelen op alternatieve verzendnetwerken als toeleveringsketens overbelast raken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond