Deel dit artikel
-

HelloFresh: ‘We focussen op de klant, niet op de concurrent’

‘We focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent,’ zo laat HelloFresh weten in een summiere reactie op het nieuws dat ook Albert Heijn met maaltijdenboxen gaat beginnen.

Albert Heijn liet vanochtend weten dat men onder de vlag van Allerhande een wekelijkse boodschappenbox gaat leveren met daarin alle op maat gemaakte boodschappen voor drie maaltijden. Albert Heijn gaat die boksen leveren vanuit drie bestaande distributiecentra of Home Shop Centers in Rotterdam, de Meern en Almere. Daarmee heeft Hello Fresh er een gevaarlijke concurrent bij.

Het HelloFresh-concept, waarbij men via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen kan bestellen, heeft zijn oorsprong in Duitsland, Berlijn. Daar zetelt sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor, waar de inmiddels zeven lokale vestigingen aan rapporteren.

Grootaandeelhouder is Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit. De rest is in handen van Insight Venture Partners, Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures. Tijdens de laatste financieringsronde begin dit jaar is er nog 150 miljoen euro opgehaald, waarmee het totaalbedrag op 193,5 miljoen euro uitkomt. Er is ook al sprake van een mogelijke beursgang.

Voor HelloFresh is de Benelux markt cruciaal, daar zitten de meeste klanten. HelloFresh Benelux wilde dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen.

In een reactie laat het bedrijf weten: ‘HelloFresh is gestart in Nederland in 2011. Sinds die tijd werken we er hard aan om onze klanten een goede service te bieden. Dit doen we door alles te leveren om gezonde, lekkere en gemakkelijke maaltijden te bereiden. De afgelopen jaren is het aantal klanten sterk gegroeid. We zijn trots op het bedrijf dat we hebben opgebouwd. Onze klant is het allerbelangrijkste en staat centraal. Daarom focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent.’

Ook supermarkt Jumbo heeft plannen om maaltijdboxen te bezorgen. Dat laat een woordvoerder aan RTLZ weten. ‘Wij zijn volop bezig met de ontwikkeling van maaltijdboxen. Over de precieze invulling van dit concept kunnen we momenteel echter nog niets delen’.

Navraag van RTL Z leert dat overige grote supermarktketens nog geen ambitie hebben. Spar, Sligro, Lidl en Emté laten de uitdaging voorlopig liggen.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond