Recordomzet voor HelloFresh

De omzet van HelloFresh, de Duitse leverancier van maaltijdboxen, is afgelopen kwartaal fors gegroeid, met bijna 26 procent, naar 1,9 miljard euro.
HelloFresh heeft de hogere kosten als gevolg van de inflatie niet volledig doorberekend aan klanten. Het aangepaste bedrijfsresultaat (Ebitda) daalde daarmee met 7,5 procent tot 145,9 miljoen euro. Experts uit de industrie hadden echter een grotere daling verwacht.
Veruit de meeste omzet haalt het bedrijf uit de VS.
Het aantal klanten groeide 4,1 procent naar 8 miljoen. Het aantal bestellingen steeg naar 32,2 miljoen. Per bestelling werd gemiddeld zo’n 60 euro uitgegeven, fors meer dan een jaar geleden.
Eind juli stelde het bedrijf zijn outlook voor de tweede helft van 2022 nog bij vanwege het afnemend consumentenvertrouwen en de Oekraïne-oorlog.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond