Deel dit artikel
-

HelloFresh moet kosten verlagen en uittocht abonees tegengaan

HelloFresh moet de kosten verlagen en een uittocht van abonnees zien te stoppen. In de eerste negen maanden van vorig jaar verloor het meer dan een miljoen actieve klanten.

De Duitse maaltijdkitsmaker schokte markten een dezer dagen met een tweede winstwaarschuwing in vijf maanden, onder verwijzing naar hogere marketingkosten. De EBITDA (winst voor de aftrek van belastingen, afschrijving en afboekingen) voor 2024 zal onder het niveau van 2023 blijven en ergens tussen 350 miljoen en 400 miljoen euro eindigen.

HelloFresh realiseerde een geconsolideerde omzet van ongeveer 7,5 miljard euro in 2023, vergeleken met 7,6 miljard euro in 2022, en een aangepaste EBITDA van 448 miljoen euro (pdf).

Voor 2024 mikt HelloFresh op een omzetgroei tussen 2 en 8 procent en een aangepaste EBITDA tussen 350 en 400 miljoen euro.

HelloFresh verwacht dat de omzet in Noord-Amerika (NA) sneller zal groeien dan het internationale segment. Het bedrijf verwacht veel van twee belangrijke nieuwe fulfilmentcentra in de twee grootste markten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland/Oostenrijk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond