Deel dit artikel
-

HelloFresh versnelt in Canada met overname

Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.

Voor een niet nader genoemd bedrag, dat ergens in de tientallen miljoenen euro’s zou liggen, koopt HelloFresh Chefs Plate en hernoemt het bedrijf naar het merk van de Berlijnse koper.

De gezamenlijke omzet volgend jaar zou rond de 130 miljoen euro liggen, zo melden de partijen.

Hoewel HelloFresh uit Duitsland komt en het bedrijf veel activiteiten in Europa heeft, is de Noord-Amerikaanse markt de grootste. Van de nu circa twee miljoen klanten komt meer dan de helft van de andere kant van de Atlantische oceaan.

Het foodbedrijf maakte eerder deze week ook bekend dat HelloFreshGo wordt afgeplitst. De ontwikkeling van de B2B-activiteiten gaan zo snel dat ze in een aparte onderneming met eigen management worden ondergebracht. Go is nu enkel in Duitsland actief maar is niet onwaarschijnlijk dat ook in andere landen de zelfbestellende bedrijfskoelkasten verschijnen.

Met HelloFreshGO richt het bedrijf zich op kantoren met 75 man of meer. Medewerkers kunnen iets uit de automaat trekken met een RFID-pasje of vingerafdruk. De prijs per item op het menu varieert tussen de één en vijf euro. Werkgevers betaalden tijdens de testperiode 150 euro per maand. Voor hem is het een extraatje voor de werknemers. Wat de exacte commerciële prijsstelling wordt, moet nog blijken.

Op 13 november maakt HelloFresh de resultaten over het derde kwartaal bekend.

Foto: Martin Delisle (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond