Deel dit artikel
-

HEMA verdubbelt e-commerce omzet

Met een verdubbeling van de omzet presteerde HEMA naar eigen zeggen sterk op het gebied van ecommerce. Maar dat is dan ook het enige goede nieuws.

De keten leed vorig jaar voor het achtste jaar op rij verlies door de lockdowns en herkapitalisatie- en financieringskosten. Het verlies kwam uit op 215 miljoen euro. De omzet daalde met 15 procent naar iets meer dan 1 miljard euro.

HEMA geeft zelf hoog op van zijn sterke multichannel strategie, een forse uitbreiding van de logistieke capaciteit en de inzet van winkels als lokaal magazijn volgens het ship-from-store-model. Aan het einde van het boekjaar 2020 hadden 662 supermarkten van Jumbo, Franprix en Géant/Casino een HEMA ‘shop-in-shop’ met huishoudelijke artikelen, textiel, schrijfwaren, feestartikelen en kleding.

Aankomend HEMA CEO Saskia Egas Reparaz heeft een nieuwe managementteam samengesteld voor haar start op 1 juni aanstaande.

Wilma Veldman (Chief Product Officer), Picnic oprichter Bas Verheijen (Chief Customer Officer), Machiel Lagerweij (Chief Operating Officer) en Pieter Heij (Chief Technology Officer) komen het team van buitenaf versterken. Nadine Beister en Joost de Beijer blijven in het nieuwe managementteam hun rol vervullen als respectievelijk Chief People Officer en Chief Financial Officer. Veldman en Lagerweij waren eerder werkzaam voor HEMA.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond