Deel dit artikel
-

HEMA wint de DDMA Customer Data Award 2021

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2021 is HEMA geworden. Het Hollandse warenhuis troeft daarmee de andere genomineerde organisaties Corendon en VodafoneZiggo af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA, waarvoor kijkers dit jaar voor het eerst live konden stemmen.

De grote uitdaging voor HEMA was het verhogen van de klantbeleving en de omzet door een relevant productaanbod tot stand te brengen, met bijbehorende communicatie en daarnaast een doordacht kanaalgebruik op basis van concrete klantinzichten.

Met de case maakt HEMA volgens de jury op een overtuigende manier duidelijk dat ze hierin aan het slagen zijn. HEMA adresseert in deze case alle uitdagingen die hierbij rol spelen: professioneel data management, zowel technisch als organisatorisch, doordachte inzichten vanuit effectieve analyses en daarnaast een agile maar toch robuste infrastructuur die dit alles mogelijk ondersteunt. Complimenten voor deze winnende case!

In de afgelopen drie jaar heeft HEMA zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld. Inmiddels is data geen ‘black box’ meer op de IT-afdeling, maar is data ook beschikbaar binnen de business.

De DDMA Customer Data Award werd dit jaar uitgereikt in De Hallen Studio’s in Amsterdam tijdens de Online DDMA Talkshow: de Beste Customer Data Cases van 2021. Bezoekers konden via een livestream live meekijken

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond