Deel dit artikel
-

H&M adverteert met ‘tv-winkel’ tijdens Super Bowl

Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.

David Beckham gooit voor H&M zijn torso in de strijd om passieve tv-kijkers om te toveren in actieve kopers. Op 2 februari verschijnt hij voor het kledingmerk in een interactieve tv-commercial. Het interactieve aspect eraan is, dat kijker op zijn Samsungtelevisie direct kan kopen.

De kijker wordt niet weggeleid van de tv-uitzending, maar krijgt een extra balk in de marge van zijn scherm te zien. Daarop staan de beschikbare producten die met een klik op de reguliere afstandsbediening te kopen zijn.

H&M gebruikt voor deze proef de technologie van het technologiebedrijf Delivery Agent. Dat is van plan om dit jaar naar de beurs te gaan om meer geld op te halen om zijn vooruitstrevende technologie door te ontwikkelen.

Anders dan Shazam for TV, wat conceptueel hetzelfde doet, moet de technologie van Delivery Agent eerst in hardware van de kabel- of telecombedrijven zijn verwerkt die de tv-signalen doorgeven. Dat is een technische en politieke flessenhals die de internationale uitrol van het systeem kan vertragen.

In het geval van de H&M-campagne zit de technologie in een aantal types Samsungtelevisie verwerkt.

De technologiebedrijf haalde afgelopen jaren ruim 125 miljoen dollar groeigeld op bij onder meer Liberty Global, Intel en Samsung.

Shazam en Delivery Agent zijn leveranciers van technologie waarmee tv-bedrijven nieuwe bronnen van inkomsten hopen aan te boren.

Foto: Michelle Lee (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond