H&M brengt VR-pashokjes naar de winkel
Een bodyscan laten maken en dan kledingsuggesties op maat krijgen. Dat is hoe de winkel van de nabije toekomst er bij H&M uitziet.
Belangstellenden kunnen vanaf deze zomer in een klein aantal winkels in Duitsland een bodyscan laten maken. De persoonlijke digitale paspop wordt opgeslagen zodat klant deze op een later moment er tijdens het winkel weer bij kan pakken, in een fysieke winkel of thuis achter de computer of telefoon.
Het Zweedse kledingconcern werkt aan deze technologie met het Duitse bedrijf NeXR Technologies. Gisteren maakten ze de samenwerking bekend.
Het digitale pashokje is een belofte die al jaren boven de markt hangt. Zalando, bijvoorbeeld, testte het in 2013 al om het aantal retouren te helpen dalen. Winkelcentra zien het op hun beurt als een middel om klanten naar de winkel te lokken. Van de vele experimenten die zijn gedaan is er niet een die tot de massa is doorgedrongen.
NeXR’s vertrekpunt is het niet het pashokje, maar AR-fototechnologie.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond