Deel dit artikel
-

H&M Group bijna online-dominant

Met vier van zijn negen merken is H&M Group groter op de online markt dan in de fysieke wereld. Cheap Monday en ARKET zijn wat dat betreft de grootsten.

ARKET, ook in Nederland actief, is bijvoorbeeld live op achttien markten met een webwinkel maar is op slechts zes markten live met een of meerdere fysieke zaken.

Dat geldt in nog sterkere mate voor het merk Cheap Monday: online in achttien landen en een fysieke zaak in één land.

H&M Group investeert dermate hard in het openen van labels op online markten dat het digitale kanaal binnenkort geografisch dominant is aan het fysieke verkoopkanaal.

Hoeveel geld de Zweden verdienen via internet vertellen ze niet. In het jongste kwartaalverslag klinkt enkel dat de online verkopen met 32 procent toenamen. Op concernniveau bedroeg de omzetgroei negen procent, tot 6,9 miljard euro.

In het derde kwartaal hadden België, Frankrijk, Italië en Amerika last van problemen met nieuwe logistieke systemen. Het kostte ruim veertig miljoen euro om die op te lossen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Serge - 010Marketing

Staan een paar keer dubbele en niet afgemaakte zinnen in, beste redactie 😉

Erwin Boogert

🤦🏻‍♂️

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond