Deel dit artikel
-

H&M Group: omzet en winst dalen, online stabiel

De internationale modeketen H&M Group sluit het eerste half jaar van 2025 af met een omzetdaling van 1 procent en een kwart minder winst. Dertig procent van de omzet komt uit digitale kanalen.

Reden voor de omzetdaling ligt in – wat heet – het optimaliseren van het winkelportfolio. Anders gezegd: afgelopen twaalf maanden hebben ze 125 winkels gesloten. Wereldwijd zijn er nu nog 4.319.

H&M opent zijn eerste winkels en online winkel in Brazilië, een land met meer dan tweehonderd miljoen inwoners, begin tweede helft van 2025.

Hogere inkoop- en transportkosten, door een duurdere dollar, leidden er verder toe dat de de winst daalde tot 540 miljoen euro.

Dit komt naar voren in het halfjaarverslag dat de Zweedse groep vanochtend publiceerde.

De internationale omzet daalde met een procent tot 10,1 miljard euro. Een derde daarvan wordt gerealiseerd in West-Europa.

Foto: Brice Cooper, Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond